Referat ewidencji, świadczeń i informacji Miastko
Izabela Taukin taukin@pup.pl |
Rejestrowanie i wyrejestrowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy, wydawanie zaświadczeń - wprowadzanie informacji do bazy danych o zarejestrowanych bezrobotnych i poszukujących pracy oraz wydawanie decyzji. |
Tel. wew. 107 |
Filia Parter pok. 7 |
Katarzyna Rymon-Lipińska
rymon@pup.pl |
Rejestrowanie i wyrejestrowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy, wydawanie zaświadczeń - wprowadzanie informacji do bazy danych o zarejestrowanych bezrobotnych i poszukujących pracy oraz wydawanie decyzji. |
Tel. wew. 106 |
Filia parter pok. 6 |
Ewa Zommer zommer@pup.pl |
wydawanie zaświadczeń do celów przyznania świadczeń przedemerytalnych i emerytalno- rentowych. |
Tel. wew. 108 |
Filia parter pok. 8 |
Dział Ewidencji, Świadczeń i Informacji realizuje swoje zadania za pomocą Referatów w Bytowie i Miastku.
Do zakresu podstawowych zadań Działu Ewidencji, Świadczeń i Informacji należy:
- Rejestrowanie zgłaszających się osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz wprowadzanie danych do systemu informatycznego.
- Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień, zawiadomień wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Rozpatrywanie odwołań od decyzji osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Przyznawanie, naliczanie oraz weryfikacja zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia.
- Udzielanie petentom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Wydawania zaświadczeń bezrobotnym i poszukującym pracy.
- Prowadzenie spraw bezrobotnych i poszukujących pracy w zakresie wyłączenia z ewidencji.
- Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.
- Dokonywanie potrąceń komorniczych na podstawie tytułów egzekucyjnych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
- Realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, do których ustawa ma zastosowanie, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizacja decyzji wydanych przez marszałka województwa.
- Współpraca z Państwową Inspekcją Pracy w zakresie udostępniania danych osobowych w związku z kontrolą legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej.
- Merytoryczne prowadzenie oraz bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie funkcjonowania działu.
- Udzielanie informacji o osobach bezrobotnych osobom i instytucjom do tego upoważnionym lub uprawnionym.
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w imieniu płatnika, a w szczególności sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych osób bezrobotnych (obsługa programu- „Płatnik”).
- Opracowywanie regulaminów wynikających z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.
- Przestrzeganie procedur kontroli zarządczej, w tym zapewnienie realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy we wszystkich procesach zachodzących w komórce organizacyjnej.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PUP.
- Prowadzenie innych spraw będących w zakresie działania PUP wynikających z przepisów obowiązującego prawa.