Referat ewidencji, świadczeń i informacji Miastko

 

Izabela Taukin

taukin@pup.pl

Rejestrowanie i wyrejestrowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy, wydawanie zaświadczeń  - wprowadzanie informacji do bazy danych o zarejestrowanych bezrobotnych i poszukujących pracy oraz wydawanie decyzji.

Tel. wew. 107

Filia

Parter pok. 7

Katarzyna Rymon-Lipińska

rymon@pup.pl

Rejestrowanie i wyrejestrowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy, wydawanie zaświadczeń  - wprowadzanie informacji do bazy danych o zarejestrowanych bezrobotnych i poszukujących pracy oraz wydawanie decyzji.

Tel. wew. 106

Filia

parter pok. 6

Ewa Zommer

zommer@pup.pl

wydawanie zaświadczeń do celów przyznania świadczeń przedemerytalnych i emerytalno- rentowych.

Tel. wew. 108

Filia

parter pok. 8

 

Dział Ewidencji, Świadczeń i Informacji realizuje swoje zadania za pomocą Referatów w Bytowie i Miastku.

 

Do zakresu podstawowych zadań Działu Ewidencji, Świadczeń i Informacji należy:

  1. Rejestrowanie zgłaszających się osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz wprowadzanie danych do systemu informatycznego.
  2. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień, zawiadomień wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i Kodeksu postępowania administracyjnego.
  3. Rozpatrywanie odwołań od decyzji osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
  4. Przyznawanie, naliczanie oraz weryfikacja zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia.
  5. Udzielanie petentom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy.
  6. Wydawania zaświadczeń bezrobotnym i poszukującym pracy.
  7. Prowadzenie spraw bezrobotnych i poszukujących pracy w zakresie wyłączenia z ewidencji.
  8. Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.
  9. Dokonywanie potrąceń komorniczych na podstawie tytułów egzekucyjnych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  10. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
  11. Realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, do których ustawa ma zastosowanie, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizacja decyzji wydanych przez marszałka województwa.
  12. Współpraca z Państwową Inspekcją Pracy w zakresie udostępniania danych osobowych w związku z kontrolą legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej.
  13. Merytoryczne prowadzenie oraz bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie funkcjonowania działu.
  14. Udzielanie informacji o osobach bezrobotnych osobom i instytucjom do tego upoważnionym lub uprawnionym.
  15. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w imieniu płatnika, a w szczególności sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych osób bezrobotnych (obsługa programu- „Płatnik”).
  16. Opracowywanie regulaminów wynikających z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.
  17. Przestrzeganie procedur kontroli zarządczej, w tym zapewnienie realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy we wszystkich procesach zachodzących w komórce organizacyjnej.
  18. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PUP.
  19. Prowadzenie innych spraw będących w zakresie działania PUP wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
Wytworzył:
Udostępnił:
Szulist Marek
(2018-05-23 08:35:11)
Ostatnio zmodyfikował:
Szulist Marek
(2023-07-18 13:07:44)